Biežāk uzdotie jautājumi
- Kādas ir iespējamās sekas, ja parāds netiks nomaksāts?
Ja pēc Creditreform pieprasījuma netiek savlaicīgi nomaksāts parāds, informācija par maksājuma kavējumu tiek reģistrēta parādvēstures datu bāzē. Negatīva parādvēsture nopietni apgrūtinās tālākās iespējas iegādāties preces uz kredīta vai līzinga noteikumiem, saņemt kredītus un aizņēmumus, izmantot pakalpojumus uz atliktā maksājuma nosacījumiem, t.sk., mobilos sakarus un internetu.
- Kā es varu uzzināt, vai esmu Creditreform parādvēstures datu bāzē un cik man vēl atlicis maksāt?
Lai uzzinātu vai esat Creditreform parādvēstures datu bāzē, kā arī citu informāciju par savu parādu, lūdzam sazināties ar Creditreform Inkasso departamentu:
- tālrunis privātpersonām – 67501390;
- tālrunis juridiskām personām – 67501334;
- tālrunis parādniekiem, privātpersonām, kuru saistības cedētas Creditreform - 67491193.
- Kāpēc man par parādu atgādina Creditreform, nevis pats kreditors?
Kreditors ir pilnvarojis Creditreform pārstāvēt savas intereses un veikt parāda ārpustiesas atgūšanu no saviem parādniekiem. Creditreform pati “nerada” parādus.
- Vai es varēšu iegādāties mobilo telefonu ar pieslēgumu, ja informācija par mani būs parādvēstures datu bāzē?
Jebkurš kreditors var atteikt kredītu vai pakalpojumu, ja Jūsu parādvēsturē ir negatīvi gadījumi. Tas ir katra kreditora kredītpolitikas jautājums.
- Parādu esmu nomaksājis, taču Creditreform datu bāzē joprojām tiek sniegta informācija, ka man ir parāds.
Kredītvēstures datu bāzē ir iekļauta informācija par reģistrētu maksājuma kavējuma faktu, nevis par to, ka Jums ir neizpildītas saistības uz konkrēto brīdi.
- Cik ilgi informācija par mani saglabāsies Creditreform parādvēstures datu bāzē?
Informācija par maksājumu kavējuma faktu Creditreform parādvēstures datu bāzē tiek glabāta 3 gadus no parāda samaksas dienas. Ja parāds netiek samaksāts, informācija par parādnieku glabājas līdz prasījuma tiesību noilgumam.
- Vai veikt iemaksu Creditreform kontā var tikai Swedbank?
Swedbank AS internetbankā ir ērtāk veikt samaksu, izvēloties definēto maksājumu. Varat maksāt arī jebkurā citā bankā, aizpildot maksājuma uzdevuma formu.
- Ko darīt, ja esmu saņēmis no Creditreform vēstuli par parādu, bet parāds jau ir nomaksāts?
Ja parāds ir nomaksāts, tad maksājumu apliecinoša dokumenta kopiju lūdzam nosūtīt mums pa faksu 67501040, e-pastu debt@creditreform.lv vai, izmantojot mūsu mājas lapu www.creditreform.lv, tas ļaus izvairīties no pārpratumiem turpmāk. E-pasts parādniekiem, privātpersonām, kuru saistības cedētas Creditreform - saistibas@creditreform.lv.
- Vai parādu piedziņas uzņēmumiem, ja personai nav līdzekļu parādu samaksai, ir tiesības piespiedu kārtā atvilkt no pensiju, invaliditātes vai citiem pabalstiem, atsavināt mantu u.tml.?
Ja pēc parāda atgūšanas procesa, kas ir draudzīgāks piedziņas etaps, parāds netiek samaksāts, tad kreditors vai Creditreform kreditora vārdā iesniedz prasību tiesā piespiedu piedziņai. Tiesvedība rada būtiskus papildus izdevumus, kas var pārsniegt pašu parādu. Saskaņā ar tiesas spriedumu ir iespējams atsavināt mantu vai atvilkt no citiem ienākumiem piespiedu kārtā.
- Vai parādu nomaksāt var pieprasīt radiniekiem, ja tie nav parakstījušies kā galvotāji?
Nedrīkst. Parāda nomaksa ir katra personīgā lieta, tomēr citas personas brīvprātīgi var palīdzēt samaksāt parādu, ja parādnieks tam piekrīt, maksājumā precīzi norādot parādnieka datus vai inkasso lietas numuru.
|